Kaarten generator

Verplaats de rode rechthoek op onderstaande kaart naar een willekeurige locatie in Nederland. Klik vervolgens op "Genereer kaart". Je krijgt nu een download aangeboden met een bestand genaamd kaart.pdf. Deze pdf kan je op 100% afdrukken, dan zijn de kaartvakken exact op de juiste schaal.

Marges (in millimeters)

Wat zijn stafkaarten?

De naam 'stafkaart' komt uit de negentiende eeuw toen dit soort kaarten enkel door militairen werd gemaakt en gebruikt. De kaarten waren in de eerste plaats voor de militaire staf bedoeld. In het gebruik bij Scouting wordt deze naam nog veel gebruikt. Tegenwoordig zijn deze kaarten bekend onder de naam topografische kaart.

De kaarten die je hier op de website kan genereren zijn afkomstig van het Kadaster en beschikbaar gesteld door het Kadaster onder de CC-BY licentie. Deze kaarten zijn dus vrij te gebruiken en te herdistribueren onder vermelding van de juiste bron. Met deze website bied ik enkel een manier om ze makkelijker te downloaden en printen op de juiste schaal.

Naast de kaarten die het Kadaster beschikbaar stelt kan je ook kiezen voor de bron OpenTopo.nl. OpenTopo.nl biedt topografie met het beste uit open geodata bronnen. De kaartbladen zijn vrij te gebruiken onder de CC-BY licentie.

Legenda

Een legenda voor TOP25Raster kaarten kan je hier downloaden

Ik wil graag meerdere kaarten naast elkaar printen

Ook dat is mogelijk! Met de control-knoppen rechts bovenin de GoogleMaps kaart kan je het kaartvak exact 1 kaart-print verplaatsen. Op deze manier kan je makkelijker meerdere kaarten naast/boven/onder elkaar genereren.

Mag ik deze tool op de website van mijn eigen Scoutinggroep plaatsen?

Natuurlijk, graag zelfs: we willen dat deze tool voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar wordt. Daarom vinden we het fijn als je een link naar deze pagina op de website van je eigen Scoutinggroep plaatst! Wil je een directe link met de door jou gekozen locatie in het midden op de kaart? Dit kan met de volgende url: